Kommentera gärna i bloggen eller skriv till ettmissfostersdagbok@yahoo.se

måndag 1 februari 2010

Busan 3 år

Nu har vi levt ihop i snart tre år och delat mer tid ihop än vad jag nog gjort med någon människa. Du kom in i mitt liv och visade mig hur man är så totalt HUND. Du gillar pinnar, delar ut blöta pussar och stoppar din nyfikna nos överallt. Gråter jag är du genast där och torkar tårar. Skrattar jag är du där också för då har du antagligen gjort något vildbus eller något pudligt underfundigt sekunden före. Sover jag ligger du antagligen med ditt huvud på mitt hår och andas i min nacke.

Du har lärt mig mycket hittills. Att på morgonen är det lika bra att gå upp direkt för den där pudeltungan kan faktiskt nå ännu längre upp i näsan. Att ibland är livet precis så enkelt som det ser ut och det är bara att ta för sig. Att en pudel kan vara en clown, ens lojalaste vän och närmaste familj på en och samma gång.

Grattis, busan min. Jag visste inte hur mycket jag saknat dig förrän du fanns.


Hur använder man Twitter?
Tips på dåliga böcker

1 kommentar: