Kommentera gärna i bloggen eller skriv till ettmissfostersdagbok@yahoo.se

fredag 15 januari 2010

Dikt: Nivea

min hud luktar nivea
inbillar att det är doften
av sommar och förhoppningar
av mig när jag är varm

reklamen som intalar
att än finns det tid att reparera
en sliten själ
en sömnig kropp

klänningen som påminner om
den jag var när jag brydde mig
ljus hy smala handleder
oskyldigt mjukt hår

som om jag någonsin
kommer bli annat än knullad
av de som sett allt
repriser repriser repriser



Dikt: Olyckskommunist

Dikt: Leksaksliv

2 kommentarer:

  1. Du är ju otroligt begåvad. Har du gett ut någon diktsamling?

    SvaraRadera
  2. Tack. Det var snällt sagt och jag blev glad av att läsa det. Nej, jag har aldrig kommit mig för, annat än att jag är med i några diktantologier. Men jag funderar på att försöka ge ut något.

    SvaraRadera