Kommentera gärna i bloggen eller skriv till ettmissfostersdagbok@yahoo.se

fredag 8 januari 2010

Goog... google vadå?

Veronica ville visa sin blogg för Jessica.
"Har du internet?", frågade hon.
"Ja", sa Jessica, men vi använder det inte så ofta." Hon tog med sig telefonen in i datorskrubben för att titta på Veronicas blogg,
"Skriv in http://missfostret.blogspot.com/."
"Vänta... h... t...p..."
Nej, t. Två t. P. Kolon."
"Kolon, vilket är det? Jo, där, jag hittade. Vad sa du sedan?"
"Snedstreck. Snedstreck."
"Hmm, det är sjuan, va. Nu fick jag ju en sjua istället."
"Tryck på en knapp långt ner till vänster samtidigt.
"Oj. Nu försvann allting."
"Oj..."
"Vänta, nu fick jag fram det igen. Snedstreck. Vad var det sedan?"
"Snedstreck. Sjuan plus knappen långt ner till vänster..."
"Jag får lägga ifrån mig dig så länge. Det här går inte." ... ... ... "Så, snedstreck. Sedan?"
"missfostret.bloggspot.com."
"Bloggspott? Vad är det för namn!?"
"Nej, alltså, ett g och ett t."
"Sidan kan inte hittas, står det. Är det den sidan du har gjort eller är det fel?"
"Det är fel. Skrev du som jag sa?"
"Ja. Eller ja, på ett ungefär."
"Gå in på google istället."
"Gogel?"
"G O O G L E . S E."
"Hmm, e-mail, registrera webbplats...?"
"Får du inte fram någon sökruta?"
"Menar du där jag skriver adressen?"
"I typ mitten på skärmen."
"Nej, det står google.se. Jag skrev med stora bokstäver. Kan det påverka?"
"Jag vet inte. Kan du klicka på google.se?"
"Ja. Jag har tur, står det."
"Klicka inte där. Skriv i den stora rutan du ser på skärmen ´Ett missfosters dagbok´."
"Hur var det nu... h... t...?"
"Nej, strunt i det. Bara skriv ´Ett missfosters dagbok´. Tryck på sök."
"Där får jag upp något. ´Om att leva med ensamhet...´ Är det du som gjort den?
"Ja."
"Fin. Jag är inte ute på internet så ofta."
"Va? Det kunde jag aaabsoluut inte tro..."

Föregående dagboksinlägg: Vakna med lyckopiller - Cymbalta och Mirtazapin
Nästa dagboksinlägg: En bra dag för Pinocchio

2 kommentarer:

  1. HAHAhahaha!!!
    låter ju helt otroligt att man inte ens kan hitta google...*S*

    SvaraRadera
  2. Haha. Nej, man trodde kanske att sådant möjligen kunde hända för tio år sedan....

    SvaraRadera